Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Blijf op de hoogte en volg Lune

30 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello guys, de Wifi op mn laptop doet het weer!

Gisteren zijn we weer naar Fikelela gegaan en daar spelletjes met ballonnen gedaan, wat ze helemaal geweldig vinden. Daar hebben we wat rijst in gedaan en een verhaaltje bij gemaakt. Als de wind waaide, het regende of het stormde moesten ze met de ballonnen dat geluid namaken. Helaas hebben we er geen foto's van, want bij Fikelela mag je absoluut geen foto's maken

Daarna zijn we nog met de kinderen buiten gaan spelen en het was heerlijk weer dus dat was ook geslaagd!

's Middags zijn we naar GAPA gegaan en hebben daar gevoetbald (en gewonnen) en nog wat andere spelletjes. Bij GAPA zijn ze altijd zo blij om je te zien. Echt geweldig.

Vandaag zijn we in de ochtend weer bij Fikelela geweest. Heel veel kinderen waren ziek, dus we gingen met ze mee naar het ziekenhuis.. Vanaf daar moesten er twee kinderen met de ambulance worden afgevoerd naar een ander ziekenhuis, dat was dus wel heftig. Ze hadden super hoge koorts en waarschijnlijk ook de meestvoorkomende ziektes hier, zoals TB en HIV. Over twee mensen is overgegeven door de kinderen, gelukkig is het mij bespaard..

Nadat we terug waren van de kliniek zijn we nog naar Home From Home gegaan en daar hebben we ze geholpen met Engels. Dit zijn wat oudere kinderen. Dit vonden ze nog wel heel moeilijk en ze luisterden echt voor geen ene meter vandaag, dat was dus wel een beetje irritant.

Ik ben overigens nog steeds niet dood met het spelletje hier in huis. Dus nog 5 dagen volhouden..
Zometeen gaan we ''All you can eat'' Sushi eten, jaaaaaaa.

• 30 Juli 2014 - 22:09

Hennie :