Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu

Dag 17 en 18

Door: Lune Kuipéri

Blijf op de hoogte en volg Lune

08 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag zijn we 's ochtends bij Fiks geweest, waar we verschillende spelletjes hebben gedaan. Zoals balrollen etc. Ook kregen ze als verrassing allemaal een zakje popcorn van de mama's, waar ze zo super dankbaar voor waren. De jongere kindjes gooide alles over de grond dus het was echt één grote rotzooi uiteindelijk, maar dat geeft niet.

Ook ben ik nog naar de kliniek geweest, waar we met een meisje van 7 jaar heen gingen en ze was echt heel lief. Ik had haar nog niet zo vaak gezien omdat zij normaal overdag naar school gaat. De hele ochtend elkaar vermaakt tijdens het eindeloze gewacht voor de dokter. Het is echt niet normaal, weer 3 uur moeten wachten in de wachtkamer. Dit keer was het ook heel erg en moesten we helemaal een mondkapje om, dit is omdat het nu het seizoen van de TB is..

's Middags hebben we gelunched op een vet mooi plekje, een uit kijk punt van Kaapstad. En daarna door gegaan naar GAPA. Het is zaterdag ''Women's month'' dus we hebben de grannies eens verwend met maskertjes en sommige hebben hun nagels gedaan, haha. Ze waren helemaal enthousiast en hadden dit nog nooit van hun leven gedaan. De grannies van GAPA zijn echt geweldig en verdienden dit echt. Het was wel echt even moeilijk deze middag op GAPA want een paar van m'n lieve vriendinnetjes was dit de laatste keer hier. Was echt even een besef momentje en alle kindjes zongen een heel mooi afscheidslied. Was dus even gezamenlijk huilen in de 'partybus' terug.

's Avonds kwamen de twee jongens voor de laatste keer afscheid nemen en dat was ook echt heel erg stom.. Eerst nog even brownie gegeten en daarna met z'n allen naar de karaoke bar gegaan, was wel grappig. Daarna de jongens uitgezwaaid, was wel heel raar. Maar ze komen met oud en nieuw naar Nederland!!

Vrijdagochtend was het dan het laatste dagje Fiks voor Fleur, Carlijne, Tess en Marthe.. Ben er niet de hele tijd bij geweest want ik ben weer naar de kliniek geweest met zes andere kindjes. Er moesten heel veel medicijnen bij gehaald worden dus moest het gewicht en de lengte en dat soort dingetjes weer opnieuw worden gewogen en gemeten. Er is een jongetje van 6 jaar en weegt 10.2 kg..

Daarna weer (zoals elke vrijdag) gepland, gepland, gepland voor volgende week. En we zijn net terug van de bioscoop met Carlijne, Fleur, Laura, Tess, Marthe, Sofie en ik. We zijn naar de film The Fault in our stars gegaan.. echt een ongelofelijke huilfilm.. Daarna nog anderhalf uur op een taxi moeten wachten maar we zijn levend thuis!!

Morgen (of vandaag.. 1:57) even lekker rustig dagje.

• 09 Augustus 2014 - 08:53

Gaby:

Hey Lune,

Vanuit een herfstachtig Nederland...boehoe...wat een regen!! Wil ik je laten weten dat ik weer heb genoten van je verslag. Echt mooi werk dat jullie daar doen....ik schrok wel van dat jochie van zes dat 10 kilo weegt..pft. Hey meis jij ook een goed weekend, geniet van je dagje rust! Groetjes, Gaby

• 09 Augustus 2014 - 14:41

Hennie:

Lieve Lune
    Wij vinden het ook zo leuk om telkens je verhalen te lezen .
    Deze verslagen zijn ook leuk voor jou om na te lezen als je net zo oud bent als ik ha ha
    Het is een wereld van verschil hoe alleen al de wachttijd zijn als je daar met een doodziek kind zit
    En dat je elke dag ziet en mee maakt met wat voor middelen die mensen moeten leven

Wat lief dat jullie de grannies zo hebben verwend ?
    Of het nou de grannies, de mama's of de weeskinderen zijn, uit elk verhaal komt naar boven dat jullie daar zo goed werk doen,en daar mensen blij mee maken !!
    Hoe goed voelt dat !!!
    Dikke kus lieve Lu