Dag 7 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Lune Kuipéri

Blijf op de hoogte en volg Lune

28 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 7 is alweer bijna voorbij, het is echt bizar hoe snel het gaat. Nog maar drie weken te gaan..

Vandaag vertrokken er een paar mensen uit het huis, en dat is echt heel jammer. Maar volgende week komen er weer wat nieuwe. Ik kan nu gelukkig wel het chille bed claimen want een roommate is vertrokken.

Vanochtend zijn we weer naar Fikelela gegaan en hebben daar eerst met de kindjes gespeeld en gevoerd! En daarna heb ik voor ieder kind voor de komende vier dagen de medicijnen in de spuitjes gedaan. Het is echt verbazingwekkend hoeveel medicijnen ze krijgen. Er was een lijst voor alle kinderen, inclusief de baby's. En sommige kinderen hadden twee keer per dag 4 verschillende medicijnen, niet normaal. Één daarvan is een medicijn voor AIDS, wat bijna 4/5e van de kinderen had.

Na de lunch zijn we naar Home From Home gegaan en daar hebben we de kinderen wiskunde geleerd. We hadden een soort board gemaakt en kaartjes met wiskunde sommen. Ik had een groepje die het zo goed deed dat ik ze ook negatieve sommen heb geleerd zoals (-13-9). Ze vonden het echt super leuk om te leren.

Net is er een ''spel'' toegelicht in het huis en het is echt geweldig. Het spel gaat als volgt: Iedereen heeft een naam van iemand uit het huis gekregen, een plek en een voorwerp zoals: iemand in de badkamer met boter. Die situatie moet je vormen en als dat is gelukt dan is diegene dood. Wie er heeft gewonnen krijgt iets heel leuks.. Dus iedereen gaat zich zo weird gedragen deze week, het begint nu al.

En, zo lekker taart eten wat iemand hier is jarig! En succes iedereen, met het vreselijke weer in Nederland.. Hier is het heerlijk!!

• 28 Juli 2014 - 21:05

Simone :

Leuk Lu! Heb je ze naast wiskunde ook nog wat kunnen overbrengen van het vak geschiedenis waar je zelf zoveel van hebt opgestoken tijdens je lessen ;-)

• 28 Juli 2014 - 22:42

Gaby:

Hey Lune, wat een leuke verhalen joh - ze volgen elkaar ook in rap tempo op! Ik heb genoten van jullie sight-seeing trip dit weekend. Ik zie het meteen voor me....jij als een soort rattenvanger van Hamelen met een triljoen pinguins die achter je aan naar huis waggelen!! Met een paar boze struisvogels onderweg....Hey keep up the good work, kijk uit naar je volgende verslag!! lfs, G. xxx