Dag 12 en 13 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu Dag 12 en 13 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu

Dag 12 en 13

Door: Lune Kuipéri

Blijf op de hoogte en volg Lune

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag zijn we naar de Biscuit Mill geweest, waar we ontbeten hebben. Poffertjes, mmmmmmm. Daarna zijn we met een taxi naar de tuinen in Kirstenbosch geweest. Echt heel mooi.

Daar hebben we nog appeltaart gegeten met thee en weer een taxi terug genomen. Filmpje gehuurd en lekker op de bank gekeken. Er hing nogal een virus in het huis en het regende de hele dag, dus zondag zijn we thuis gebleven.

Zaterdagnacht heb ik serieus de hele nacht met nog een paar anderen in de woonkamer geslapen omdat er continu mensen naar de badkamer rende om over te geven en ik ze dan moest helpen. Ik zal jullie de details besparen, behalve eentje... 1 meisje gaf echt zo veel over dat de hele muur, vloer, wcbril onder zat en het was echt een suspensie van lasagne, en je kon er echt 3 colaflessen mee vullen en wie moest het opruimen....... Me. En dit is ongeveer 11 keer gebeurd die nacht.

Gelukkig heb ik zo'n geweldige weerstand dat ik alleen maar een beetje buikpijn had, hoop dat ik dit nog twee weekjes volhoud.

Niet een heel actief weekendje dus maar we zouden eerst zondag naar Robbeneiland gaan, alleen dit werd gecanceld omdat alle boten stuk waren. Dit is dus opgeschoven naar aankomend weekend. Gaat zo snel voorbij, zit nu al op de helft.


  • 04 Augustus 2014 - 23:15

    Riekje Kuiperi:

    Lieve Lune,

    Arme jij, je hebt een medaille verdiend met al je goede en ook zeer onsmakelijke werken bij je groepsgenoten.
    Hoop dat ze je dankbaar zijn!

    En weer fantastisch al je beeldende beschrijvingen van alles wat je meemaakt.
    Lijkt me heel frustrerend om met zieke kinderen te moeten leuren bij al die ziekenhuizen en poliklinieken, kunnen wij ons hier niets bij voorstellen.
    Mooi dat je mee mag helpen met het klaarmaken van medicijnen.

    We verheugen ons op je volgende brief, we zijn verwend dat je elke dag schrijft, hebben je berichtjes de afgelopen dagen zeker gemist. Lopen elke dag naar de computer om te kijken of er al weer een nieuwe nieuwsbrief van je is. Fijn dat je daar elke dag weer tijd voor vrij maakt!

    Liefs,

    oma Riekje

  • 04 Augustus 2014 - 23:15

    Sophie:

    Heei luun,
    Wat leuk om te lezen!
    Kijk er naar uit waarneer je terug komt
    Hele dikke kus vanaf hier en wees voorzichtig
    Xx sophie

  • 05 Augustus 2014 - 00:05

    Gaby:

    Hey lieve Lune,

    Gelukkig je bent weer 'live'. Ik mistte je 'verslag van de dag'. Joh, en wat een verhalen weer. Zo zielig van dag jochie waar jij mee weg moest naar het ziekenhuis - knap dat je daar toch steeds weer een connectie mee weet te krijgen. Dat zo'n kind zich - als is het maar heel even - geborgen en veilig voelt bij jou! Poeh, pittig hoor - het lijkt me best moeilijk om die zieke kiddo's te zien en dan uren wachten op een arts.
    Maar gelukkig ook leuke verhalen - die verkleedpartijen dat lijkt me echt super......gelukkig iets herkenbaars uit een normale kindertijd, leuk dat ze daar zo enthousiast op reageren.
    Kan me goed voorstellen dat het heel lastig is om je teamgenoten steeds te moeten laten gaan....zeker als je zo'n hechte club bent geworden. Maar wie weet zit er bij de volgende lading vrijwilligers nog wel een vriend of vriendin voor het leven?? ;-) Maar hopelijk hebben ze allemaal wel een betere weerstand..tsjonge arme jij .....al die zieke kids en dan ook nog zieke collega's om te verzorgen!! En wat heb jij dan een waanzinnig goeie weerstand joh! Op de fiets in die hollandse regen....dat is het 'm natuurlijk!

    Ik kijk uit naar je volgende verslag...hoe lang nog nu? Hier is het maar stil in de straat....en ik mis Pip ook, vandaag de auto ontPipt!:-)

    Veel succes de komende week,
    liefs,
    Gaby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lune

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 5673

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Weeskinderen en Medisch project in Kaapstad

Landen bezocht: