Dag 10,11,14 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu Dag 10,11,14 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu

Dag 10,11,14

Door: Lune Kuipéri

Blijf op de hoogte en volg Lune

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag kwam ik aan bij Fikelela en er was een kindje super ziek, alleen maar aan het snotteren en z'n ogen waren helemaal rood en hij zag er echt super ziek uit. Ik hoorde toen dat ik met hem naar de kliniek moest gaan en hij zag er nogal zenuwachtig uit dus ik ging naar hem toe om hem gerust te stellen. En hij was alleen maar aan het slaan, spartelen en huilen. Maar na een tijdje keek hij op en kwam hij echt super zielig naar me toe kruipen en ging die op m'n schoot zitten om me te knuffelen. Dat was echt zo lief, echt een fijn moment.

Het gaat daar allemaal zo chaotisch, echt niet normaal. 10 minuten later kreeg ik te horen dat deze jongen niet meer hoefde, maar er een andere jongen ervoor in de plaats ging. Ik was echt zo in shock, want de eerste jongen was zoveel zieker dan de andere en had dit ook zoveel meer nodig. En weer 10 minuten later gingen ze opeens alle twee. Naja, ze hadden van te voren al gezegd dat flexibiliteit een eis was, weet nu waarom.

Eerst gingen we naar het ziekenhuis, maar daar was het ''vol'', er zou maar een spoedgeval binnen komen.... Dus we gingen door naar de kliniek. Daar weer 4,5 uur moeten wachten en de kindjes gerust stellen en vermaken. Toen eindelijk bij de dokter aangekomen en weer een hele doos aan medicijnen mee gekregen, konden we weer naar huis. De mama's van dit weeshuis zijn serieus zo lief, ze zorgen zelfs een beetje voor mij en hadden een lunch pakketje meegenomen. (Wat ik uiteindelijk sneaky moest weggooien omdat ik anders een zieke voedselvergiftiging zou hebben gekregen).

In de middag zijn we nog even naar GAPA gegaan (waar ik nog maar 10 minuutjes had omdat de kliniek vreselijk was uitgelopen) en daar hebben we nog buiten gespeeld met de kindjes. GAPA is echt geweldig, de kinderen zijn echt geweldig. De mensen die dit weekend terug naar huis gaan waren hier donderdag voor het laatst en de kindjes hadden allemaal briefjes gemaakt en ze zongen met z'n allen het liedje ''All of me'' voor ons en ik kreeg echt tranen in m'n ogen. Zal wat worden als het mijn laatste dag is daar...

's Avonds zijn we naar een karaokebar gegaan, wat overigens echt nooit in me op zou komen om naar toe te gaan, maar het was zo gezellig.. Haha. Met alle geweldige mensen uit het huis, het is echt een soort One Big Happy Family.

Vrijdag in de ochtend (zoals elke ochtend) weer naar Fiks (Fikelela) gegaan en daar hebben we ''Fancy Dress'' gedaan. We hadden een hele doos aan verkleedspullen voor de kindjes meegenomen en ze gingen zich allemaal verkleden. Zunani was bijvoorbeeld een prinsesje en Theo een vleermuis en ze vonden dat echt geweldig om te doen. Ze gingen er ook helemaal in dansen. Volgende week vrijdag weer en Tess en Marthe hebben nieuwe verkleedspullen gekocht voor ze. Daarna moesten we nog even met drie kindjes naar de kliniek maar de kliniek was dit keer ook vol dus hebben we een uur in de auto gezeten op zoek naar een kliniek waar wel plek was, maar uiteindelijk niets gevonden, dus konden we weer naar huis.

Na de lunch, zoals elke vrijdag, weer thuis een planning gemaakt voor de volgende week en we hebben allemaal leuke dingetjes gepland voor de kindjes. Gaan ze zeker leuk vinden.

Voor dit weekend maak ik even een apart verslag aan want de Wifi op m'n laptop was stuk, dus mis heel wat dagen.

Vandaag in de ochtend naar Fiks gegaan, waar ik eigenlijk de hele ochtend heb besteed aan het voorbereiden van de medicijnen van alle kinderen. Wel echt leuk om te doen en zo krijg je ook een beetje achtergrond van de kinderen, wat voor medicijnen ze moeten en hoeveel en waarvoor. (wat soms minder leuk is).

En daarna zijn we naar Home from Home geweest. We zouden daar eigenlijk wiskunde met de kindjes toen alleen er was een Foundation die dag, waardoor het 1 grote chaos was. Was wel heel leuk om mee te maken want de moeders van de kinderen waar wij elke week twee keer mee zijn waren er. 1 ''moeder'' heeft echt 7 kinderen onder haar hoede, ze zijn echt geweldig. De foundation had een presentatie en hadden super veel dekentjes die alle mama's mee naar huis mochten nemen en voor ieder kind, zodat ze het thuis een beetje warm hebben. Heel leuk om een idee te hebben bij de moeders.

Vandaag zijn bijna alle mensen van de oude groep weg gegaan en zijn er weer nieuwe mensen gekomen. Het is zo raar, ik mis ze echt. We waren zo'n hechte groep en het was zo stom. Nu moet ik echt weer heel erg wennen aan alle nieuwe mensen en ik denk ook niet dat ik zo'n sterke band krijg met de mensen die er nu zijn zoals ik dat heb met de mensen die nu weg zijn gegaan. Echt een geweldige groep, waar ik zeker super veel contact mee ga houden.

Net even met de mensen van de oude groep die er nu nog zijn (6 mensen) even de lekkerste brownies als troost gegeten in Obz (café) en zit nu even in een internetcafé. Ga zo weer naar het huis en lekker slapen.

Goodbye people. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lune

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 5657

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Weeskinderen en Medisch project in Kaapstad

Landen bezocht: